Cabir Özkazanç'ın Kaleminden Unutulmayanlar..

Sevgili okurlarım; bugün kü yazımın konusu kısa bir süre önce kaybettiğimiz değerli büyüğümüz Metin Kurtoğlu olsun istedim. Herkeste tanıma isteği uyandıran, herkesin kalbinde saygı ve kabül görmüş ağabimize rahmetler dilerken, yakınlarının ve tüm sevenlerinin acılarını paylaşıyorum.

Basket maçında sakatlanan sporcu oğlumun hastanedeki operasyonu nedeniyle, Arhavi'de ki cenaze programına katılamadım ancak, daha sonra Arhavi'ye gidip ailesinin acısını paylaşma fırsatını buldum. Metin Ağabi; duygu, düşünce, espri yönüyle çok derin ve mücevher bir insandı.. Yaşamında, çok geniş ve aldırmaz görüntüsüne rağmen aslında duygu yüklü, insanla ilgili her işin önemli olduğunu bilen, içgüdü ve deneyimleriyle, benzesiz espritel kimliğiyle, herkese yaşamın güzel umutlarını saçardı..

O, sohpetleri ve şaşırtıcı ayrıntılarla; problemleri ve zorlukları yıpratıcı bir yük olmaktan çıkarır hayata güzel tarafından bakmamızı sağlardı. Onunla ilgili hangi anıları anlatsam..Cihadağı akşamlarını..Skfaisina atmaca anıları, bir kadehle saatlerce sürdürülen güzel sohpetleri... Heygidi hey, senden sonra Cihadağı'na ve Skfaisina da kısa süreli döndüm-dolaştım, göç mevsiminin son etaptaki doğan ve atmacaları Gzaşyerindeki karavanımızın üzerinde, Ruba ve Ortanyerinde hüzünle dolanıyordu. Senin göçün sonrası, saygı adına; kalan atmaca ve doğanların göç mevsimlerini bir süre daha ertelediklerini sanıyorum.

Ne kadar da mutluydun bütün herkesle - Herkes için koştun bitmez çileyle - Coşkular yarattın sonsuz menzile - Güzel Aydın'a, Katip Fahri'ye, Sarı Enver'e, Ustabaş Nusret, Gunze Turan'a, Doktor Sedat ile Azmi Özen'e, Kibar Hamdi'ye,buharı ve acısı üstümüzde fidan kurdumuz Sarı İsmail'e, herkesin annesi Nevin yengeye, tivaryoz Sıtkı Baba ya, Osman Zeki Özkan, Kadri Zaim'e, Peronit'li Ceddoğlu Niyazi ve Şevki Özgen'e Hatina Rahmi, Özkazanç Enver'e, Hakkı Batum'a, Osman Torun'a, Topal Asım Batum, Gececi Hüseyin Zoral'a, ki; hepsi bölgeden ve dağlardan arkadaşlarımız ve büyüklerimizdi.. Herkese bol selam olsun..rahmetler olsun..

Sevgili Metin ağabi; bizi sorarsan, sen gittikten sonra Ebru Gündeş'in o muhteşem şarkısını; bütün yakınların ve bütün sevenlerin, hep aynı şarkıyı söylüyoruz..

Sen gidince tadım kalmadı çabuk gel,

Sen gidince gücüm kalmadı çabuk gel.

Birkaç gün içinde dön ne olur,

Bıraktığın gibi burdayım uzak değilsin yanındayım.

Bıraktığın gibi burdayım uzak değilsin canındayım,

Tut ellerimi tut yanındayım,

Birkaç gün içinde dön ne olur...

Sevgili okurlarım: Haddim değil ama, ölümsüz şair Yahya Kemal ne güzel söylemiş,

Rıhtımda kalanlar bu seyahatten elemli,

Günlerce siyah ufka bakar gözleri nemli.

Her bir gidenin her biri memnun ki yerinden,

Bir çok seneler geçti dönen yok seferinden.

Yalan ve boş dünya... Rakiii bittii - Metinn gittiii.. Rakiii biterr - Metinn giderrr..Mekanın cennet, Tanrının eli omuzunda olsun..

Bitimsiz sevgi ve saygılarımla,

Cabir Özkazanç / İstanbul 30.01.2011

+11 # volkan kurdoglu 2011-02-01 13:12
cabir abicim eline diline yuregine saglik babamin bizlere biraktigi en buyuk miras sen ve senin gibi onu cok seven dostlari seni babamin bana bir emaneti olarak goruyorum Allah seni basimizdan eksik etmesi sevgilerimle
Cevap | Alıntı | Alıntı
+1 # Murat Dağcı 2011-03-05 11:22
Volkanım merhaba ben Murat Maçka E.M.L. den.
başın sağolsun allah sabır versin.
neler yapıyorsun.
cep telefonum
0532 200 75 20
Cevap | Alıntı | Alıntı
+1 # Murat Dağcı 2011-03-05 11:24
Volkanım başın sağolsun. Allah sabırlar versin.
Ben MAÇKA EML den Murat Dağcı
05322007520
Cevap | Alıntı | Alıntı
+11 # Gökhan KURDOĞLU 2011-02-02 21:54
Çok kıymetli Babam Metin KURDOĞLU Adına güzel anılarını bizlerle paylaşan Sevgili Cabir ÖZKAZANÇ Ağabimize,temen nilerinden dolayı teşekkür ediyorum.
Bilhassa Atmaca zamanında, Cabir ÖZKAZANC ,IN Arhaviye gelişi , babam için ayrıca bir mutluluktu.Onlar için önemli olan atmacadan ziyade CİHA DAĞI,nda sabaha kadar süren şen şakrak muhabbetlerdi.öyleki hiç kimse saygı ve sevgisini bozmadan,kalp kırmadan şarkılar,fıkral ar eşliğinde
vede hiç bir yerde bulamayacağınız dostluk sofrasında Cabir ÖZKAZANÇ tarafından söylenen şarkıla rordaki insanlara ayrı bir mutluluk veriyordu.
Çok teşekkürler Cabir Ağabi, Babam Metin kurdoğlunun sizin kalbinizde ayrı yeri olması bizleri mutlu etmiştir.
Bu vesileyle babam METİN KURDOĞLU nun Cenaze sine teşrif eden Başta Arhavi sitesi adına Ali İmdat Özçakmak olmak üzere, İstad,Arhavi belediye başkanı,Arhavi sanayi ve ticaret odası,Sayın Yüksel Çorbacı,Siyasi parti temsilcileri ,güvenlik gücleri, dost ve akrabalara gelemeyerek taziyelerini bildiren dostlara şükranlarımı sunuyoryum. KURDOĞLU AİLESİ ADINA;
GÖKHAN KURDOĞLU
Cevap | Alıntı | Alıntı
+10 # cemo 2011-02-03 02:01
Sevgili Cabir abim tuşa döktüğün kelimeler le (mazide ki isimlerle) sen hakikatten Y. hacılar mahallesinin sevgi şefkat dolu ağabeyisisin.Seni her yazmış olduğun kişi adına;koymuş olduğun o muhteşem resim namına saygılarımla teşekkürlerimi sunuyorum.ALLAH sana uzun ömürler versin , hep Ağabey ol. Seni çok seviyoruz CEMO&HARİKA
Cevap | Alıntı | Alıntı
+11 # HİKMET USTABAŞ 2011-02-16 10:51
Sevgili Cabir abim Arhavinin görmüş olduğu en kibar
en centilmen en yardım sever en bönkör en şair en saygılı
en iyi kalplı en iyi avcı en sevgi dolu en iyi arkadaş en harbi
en delikanlı en candan en samimi en iyi yaşamayı en iyi para yemeyi en güzel hayattan zevk almayı en güzel rakıyı içmeyi(İSİNAŞ ÇKAYI İLE) bilen enleri sayfalar dolduracak sevgili ağabiyim sevgili babamı ve sevgili amcalarımı bir kez daha yad ettiğin için sana sevgi ve saygılar dilerim en iyi günler senin olmasını diler rastgele dilerim .HİKMET USTABAŞ
Cevap | Alıntı | Alıntı
+9 # Ali İmdat ÖZÇAKMAK 2011-02-17 09:04
Cabir Ağabey, çok kıymetli bir insan olan Metin KURDOĞLU büyüğümüzü kaybedişimizin ardından onunla ilgili yazmış olduğunuz mersiyeyi okurken pek duygulandım. Her şeyden önce çok iyi bir dünya vatandaşı olan rahmetlinin insanlarla barışık, kavgadan, nizadan uzak şekilde yaşamayı kendisine felsefe edinen karakterini çok iyi bir üslupla kaleme aldığınız için sizi tebrik ederim. Sevginin, sempatinin, neşenin Arhavi mümessili olan bu cevval insana ölümünden sonra yapmış olduğunuz methiyeyle ailesinin ve yakınlarının olduğu kadar sevenlerinin gönlünde de taht kurdunuz. Sizi; herkesi seven, herkesi kucaklayan, yardım yapmaktan haz duyan bir insan olarak tanıdık. Kıskançlık, küskünlük, dargınlık gibi beşeriyet dışı davranışları olmayan karakterin sembolü olarak bildik. Yaşamına Mevlana’nın dünya görüşlerini örnek model alan “kötü gün dostu” insan olarak saygınlık duyduk. Sahip olduğunuz bu ülkünüzden dolayı size olan hayranlığım ve sevgim her geçen gün kat ve kat artmaktadır. Allah her şeyi gönlünüze göre vermesi en büyük dileğimdir.
Ali İmdat ÖZÇAKMAK-Arhavi
Cevap | Alıntı | Alıntı
+11 # Cabir Özkazanç 2011-02-18 19:51
Sevgili Hikmet kardeşim,

Yukarıdaki isimler bir dönem hayatımızda çok önemli bir kavram olan "erdemleri" yaşatmak veya geri getirmek ve olumlu düşüncelerin, paylaşmanın lezzetinin farkına varılması için hep ışık oldular. İnsanın mükemmeliyete giden yolculuğunda, en azından bizler için üstlerine düşen görevi yapabildiler.

Belki pek çok şeyin farkına geç varılıyor ancak, onlara duyulan saygı ve sevgi hep yaşayacak ve yaşatılacaktır. Bana gelince, hiç "en" değilim, olamam. Yine de samimi duyguların için sonsuz
teşekkürler. Yaşasın insan sevgisi - yaşasın Cihadağı - yaşasın Arhavi...

Saygılarımla..
Cevap | Alıntı | Alıntı
+8 # Bedri Acar Soğukoğlu 2011-03-09 00:38
Sevgili Cabir ağbi...Yıllar vardır nasıl geçtiğini bilmezsin,bir gün
vardır yaşamın anlamını değiştirir, hissetmediğini, bilmediğini yaşatır.
Ben Cıha dağında atmaca tutmadım,suyund an içmedim,yıllar oldu havasını da solumadım
ama bunları senin bu sıcacık duygu yüklü, vefa dolu satırlarında gördüm,yaşadım,
soludum ve iliklerime kadar hissettim. Siz ne büyük,ne vefalı, ne kadirşinas
insansın.Herkeze elinizi uzatıyor, yarasına melhem, derdine ortak oluyor üzülenle üzülüyor
sevinenle seviniyor,ne çok seviliyorsunuz. İyi ki Arhavilisin,iyi ki Arhavide doğdun.
Arhavi seninle daha bi güzel, daha bi gururlu..sizin gibi bir ağbim olduğu için ben de tabiiki...saygılarımla...
Cevap | Alıntı | Alıntı

Bu Haberi Paylaş